Eleprenor

REZUMAT “Cum să începi o afacere de succes” de Michael Morris – realizat de Bunea David Fabian

“Cum să începi o afacere de succes” este o carte scrisă de Michael Morris, care oferă o perspectivă detaliată asupra procesului de inițiere a unei afaceri profitabile. Morris prezintă în cartea sa cheile de succes și principalele idei pe care ar trebui să le urmeze oricine dorește să-și deschidă propria afacere.

Unul dintre punctele cheie evidențiate în carte este semnificația de a avea un plan de afaceri bine definit. Morris subliniază că un plan de afaceri servește ca o foaie de parcurs pentru antreprenori, ajutându-i să-și contureze obiectivele, strategiile și publicul țintă. El subliniază necesitatea de a efectua cercetări de piață amănunțite pentru a identifica potențialii clienți și concurenți.

De asemenea, autorul subliniază importanța construirii unei echipe puternice. El îi sfătuiește pe antreprenori să se înconjoare cu profesioniști calificați, care să le completeze punctele forte și să le compenseze punctele slabe. Morris subliniază că munca în echipă și comunicarea eficientă sunt cruciale pentru succesul oricărei afaceri.

  1. Primul capitol-Introducere și primii pași

Morris prezintă definiția antreprenoriatului și caracteristicile acestuia. Acesta povestește din propria experiență cum este să conduci o mică întreprindere. Capitolul se concentrează extrem de mult asupra începutului unei afaceri și riscurile acesteia. Autorul sugerează că pentru a avea succes și a deține o afacere,noi ca și persoane trebuie să ne asumăm riscuri.

Morris explică anumite solicitări,consecințe și responsabilități pe care un antreprenor trebuie să și le asume. Capitolul prezintă 4 exemple de oameni care se apucă de afaceri(Specialistul Tehnic,Managerul experimentat,Agentul de vânzări și Administratorul).

Tot aici autorul ne ilustrează preluarea unei francize și propriile finanțe într-o mică întreprindere.

Finalul capitolului se concentrează asupra avantajelor unei companii punct.com și asupra activităților cheie,oferind cititorului câteva sinteze ale întregului capitol.

  1. Al doilea capitol-Marketingul,vânzarea și publicitatea

În cel de al doilea capitol al cărții,Michael ne prezintă ideea de marketing,ilustrându-ne bazele acesteia și anume:

  1. Cumpărătorul(cel ce cumpără de la tine);
  2. Sursele de informații(de unde îți procuri informațiile,securitatea și originalitatea acestora);
  3. Propunerea pe care o vinzi(este serviciul pe care îl oferi clientului tău,aceasta trebuie să fie cât mai satisfăcătoare pentru clientul tău);
  4. Cum să găsești clienți?(clienții tăi trebuie să se bazeze doar pe tine,așa că ai nevoie de un avatar de client);
  5. De ce să cumpere clienții de la tine și nu de la concurență(orice afacere are parte de concurență,acesta este punctul forte al afacerii. Învață să te menții concurenței și vei avea parte de succes);
  6. Livrarea produsului la client(livrarea poate fi un avantaj al afacerii tale,folosește-te de el);
  7. Vânzarea directă către client(un client vrea ca totul să fie rapid și strict,detaliile sunt plictisitoare și îl solicită prea mult,oferă-i un mijloc de vânzare asigurat și benefic).

În cea de a doua parte a capitolului,Michael scrie despre pregătirea vânzării. Vizita la client,fiind punctul forte al acestei etape,oferindu-ți informații despre nevoile și plăcerile clientului tău. Despre ce ai putea tu să îi oferi și cum să limitezi concurența. După ce interesele și nevoile sunt colectate de către tine,ne îndreptăm spre secțiunea de acțiune,captare a atenției,stabilirea prețului produsului(astfel încăt,vânzarea și înțelegerea să nu ia o întorsătură neașteptată la final) și bineînțeles,beneficiile.

Spre finalul capitolului,autorul vorbește despre o largă și vagă reprezentare a publicității. Titlurile cheie ar fi:

  1. “Unde să faci reclamă?;”
  2. “Cumpărarea unei reclame;”
  3. “Măsurarea eficienței publicității;”
  4. “Conceperea unui comunicat de presă”;
  5. “Promovarea firmei tale în era informațiilor;”
  6. “Vânzarea prin web;”

Deși capitolul este destul de lung,oferind o gamă perfectă,o descriere palpitantă a marketing-ului și a publicității,Moris simbolizează prin acesta tipologia antreprenorului de succes.

  1. Al treilea capitol-Finanțele și controlul financiar

În cel de al treilea capitol,autorul scoate în evidență profitul,bugetul și costurile. Morris vorbește în special despre un control pe care orice antreprenor ar trebui să îl aibă asupra propriilor finanțe.

Pentru început,acesta remarcă importanța stabilirii costurilor de producție. Costurile de producție fiind cheia către profit sau chiar..eșecul,deoarece costurile mari de producție vor aduce scadență atât bugetului tău,cât și afacerii tale. Tot în zona costurilor,ne este prezentată calcularea tarifului orar. Calcularea tarifului orar,reprezintă cheltuielile tale,profitul tău și timpul cât muncești. Timpul fiind cea mai prețioasă resursă de aici. Imediat după asta,ne sunt exemplificate și precauțiile referitoare la calcularea tarifului orar.

În cuprinsul capitolului,vom găsii și soluții,întălnite de exemple și situații referitoare la numerar și finanțe. În această parte,autorul ne învață să întocmim o progonză a fluxului de numerar “Lipsa banilor este principalul motiv pentru care micile întreprinderile dau faliment. Un aport regulat de numerar este vital pentru orice organizație. Numerarul dă posibilitatea întreprinderii să plătească salarii și facturi și să investească în propria creștere.”.

Pentru a oferi un anumit impuls de optimism,Morris remarcă diferite secțiuni ce vorbesc despre creditare și vânzări. Ba mai mult,intitulează unul dintre fragmente “Cum să faci să fii plătit rapid”. El mai continuă să justifice această idee,vorbind în special despre stabilirea costurilor pentru situații mai complexe și despre urmărirea firmelor mari pentru efectuarea plăților.

  1. Al patrulea capitol-Cum și de unde să obții bani?

Acest capitol se concentrează în special asupra banilor,exact cum spune și titlul. În prima parte,se evidențiează subvențiile,marcând diferența dintre subvenții și împrumuturi. Sunt prezentate majoritatea ideilor despre împrumuturi,cum ar fi:

  • Tipurile de împrumuturi(ce fel  de împrumuturi are trebui să utilizezi,care sunt legale și desigur,care sunt disponibile)
  • De ce să împrumuți?(care ar fi motivele unui împrumut,ce beneficii ai avea,dar și ce consecințe și acțiuni să îți asumi)
  • Forme speciale de finanțare la bănci
  • Garanția pentru împrumuturi și schema guvernamentală de garantare a împrumuturilor
  • Ratele dobânzilor(rata,cum se calculează rata)

Spre final,sunt ilustrate onorariile și comisioanele,împrumuturile nebancare,alegerea unei bănci și cum ar trebui să îți prezinți cazul la bancă. Tot aici,autorul ne explică cum să ne întocmim și prezentăm dosarul potențialilor creditori.

  1. Al cincilea capitol-E-afacerea și mica întreprindere

În următorul capitol este evidențiată partea de TIC a afaceri. Autorul,vorbește clar și perspicace despre probleme cu calculatoarele personale,cataloagele pe Web și CD-ROM,achizițiile prin web și creșterea vânzărilor prin Internet.

Capitolul se concentrează enorm de multa asupra imaginii tale,asupra creării unui site web,costurile creării și crearea unui catalog pe CD-ROM.

  1. Al șaselea capitol-Numele comercial și statutul juridic al afacerii tale

Un capitol scurt,ce evidențiează în mod direct etica,moralitatea și legalitatea afacerii tale. Morris explică detaliile despre parteneriate,persoanele juridice,persoanele fizice,societatea cu răspundere limitată.

La finalul acestuia,autorul vobește strict despre numele comercial,formarea societății cu răspundere de limită,iar bineînțeles, despre dezvăluirea acestor nume comerciale.

  1. Al șaptelea capitol-Afacerea și legea

O continuare a capitolului trecut,mult mai vagă și mai amplă în detalii.Spre început,Michael remarcă drepturile civile și penale și cum contractul poate fi încălcat,dacă acestea sunt ignorate. În același timp este vorba despre prejudicile și dreptul muncii.

La mijlocul capitolului este prezentat contractul,termeni de vânzare și de cumpărare. Se aduce vorba și despre condiții și garanții. Scutirile și descriile comerciale reprezintă o altă secțiune extrem de valoroasă a acestui capitol.

În finalul acestui capitol,se explică noțiunile de ofițeri standard,drepturile de autor,brevetarea,conceptele înregistrare,mărcile comerciale și vânzările directe la domiciliu(perioada de acalmie).

  1. Al optelea capitol-Sediul

În cel de al optelea capitol,viziunea asupra întreprinderii se focusează foarte mult spre sediul acesteia. Începutul capitolului,se bazează enorm pe lucratul de acasă și disponibilitatea sedilor mici. Alături de acestea,intră și găsirea unui sediu mic,certificatul de urbanism și solicitarea acestuia.

Spre mijlocul și finalul capitolului,autorul transmite informații de ultimă calitate despre închirieri,taxele și plata apei,iar ca final de capitol avem activitățile cheie. Cel mai reprezentativ fragment al acestui capitol fiind cel intitulat “Dacă nu obții răspunsul dorit”,ilustrând alternativele pe care le ai în cazul unui refuz,a unei negații.

  1. Al nouălea capitol-Managementul operațiunilor

Capitolul nouă se axează asupra acționării și a activităților. Ca de început,Michael realizează planificarea și controlul activității,apoi siguranța acesteia și riscurile pe care trebuie să și le asume.

Finalul acestui capitol scurt,se referă strict la achiziție și negociere,oferindu-ne o experiență pentru a învăța arta persuasiunii,negocierii și a manipulării prin simplul control al calității și unica  concepere a produsului.

  1. Al zecelea capitol-Contabilitatea,administrarea financiară,taxa pe valoare adăugată și impozitele

Capitolul zece ne conferă o multitudine de informații folositoare despre domeniul contabilității. Orice afacere are nevoie de această parte,este vitală. Orice om de succes are nevoie de un contabil.

Tot în această secțiune,sunt readuse în discuție conturile bancare,taxele(doar că de data asta,acestea sunt orientate către TVA). Este foarte vag prezentată ideea de înregistrare ca plătitor de TVA.

Spre final,axarea se face către impozitul pe venit,impozitul de corporație,asigurările naționale și scutirea de impozite.

  1. Al unsprezecelea capitol-Angajarea oamenilor

Importanța acestui capitol este invariabilă,este cea mai de preț. Autorul ne prezintă legea ca fiind o mare problemă,apoi ne instruiește spre găsirea unor angajați buni. Interviul și referințele fiind unele dintre cele mai valoroase noțiuni din acest capitol,cele care ne ajuă să identificăm valorile morale ale candidaților noștri(exemplu:adaptibilitatea,perseverența,responsabilitatea)

La mijlocul capitolului este ilustrată oferta de angajare și acceptarea acesteia cu multă răbdare și înțelepciune. Morrins remarcă tactica de a obține pe oricine îți dorești și cum să te asiguri că acel,cineva,va rămâne. Tot aici sunt întalnite contractele angajatorului,protecția angajatului și tribunalele muncii.

Finalul capitolului are la bază concedierea justificată,procedurile disciplinare,procedura de soluționare a conflictelor de muncă,reducerea de personal,sănătatea și securitatea muncii,iar evident,cel mai fundamental principiu este Controlul substanțelor periculoase pentru sănătate.

  1. Al doisprezecelea capitol-Asigurările

Un capitol scurt ce se focusează pe o abordare sugerată,asigurările afacerii(statutare,cele împotriva catastrofelor). Mai sunt evidențiate și pachetele de asigurări,alături de companiile de asigurări și polițele lor. 

Capitolul se încheie cu o mică descriere a brokerii-lor,agențiilor și consultanților de asigurări.

  1. Al treisprezecelea capitol-Surse de ajutor

Capitol ce se orientează special pe alegerea unui consultant sau consilier. Aici sunt reprezentate atribuțiile unui consultant/consilier. Folosirea acestuia într-un mod cât mai inovativ și diversificat. 

Tot aici este prezentată o comparație între consultanții sectorului privat și cei ai organizațiilor din sectorul public. În această secțiune se găsește și noțiunea de Business Link.

Finalul acestui capitol îl constituie consiliile pentru formare și întreprinderi,plus alternative la care să nu ne fi gândit.

  1. Al paisprezecelea capitol-Computerele și noua firmă

Cel de al paisprezecelea capitol se focusează enorm pe digitalizare. Computerele fiind o sursă vitală a unei afaceri în ziua de astăzi. La început ne este prezentată ideea de ce ar trebui să nu știm sau să învățăm. Mai apoi avem motivele pentru care să cumpărăm un computer,ajutorul și sprijinul pe care îl oferă acesta.

Cuprinsul capitolului,dezvăluie componentele necesare,metode prin care ne-am putea organiza afacerea,promova imaginea și sporii productivitatea întreprinderii noastre. Componente ca:

  • Bazele de date;
  • Aplicațiile de calcul tabelar;
  • Foile de calcul tabelar;
  • Procesoarele de text;
  • Alegerea sistemului.

La finalul capitolului,sunt ilustrate majoritatea problemelor,riscurilor și consecințelor digitalizării,dar sunt reprezentate și comunicațiile cu ajutorul computerelor.

  1. Al cincisprezecelea capitol-Planul tău de afaceri

Acest capitol ne pregătește pentru afacerea ce urmează să o punem în practică. 

Capitolul are multe secțiuni cu întrebări pentru a pregătii planul de afaceri și de a îl pune în aplicare,asumându-ți riscul de a eșua,însă amintindu-ți că din greșeli se învață.

Secțiuni memorative  valoroase:

  • Cine vrea planul tău și de ce?;
  • Ce intră într-un plan de afaceri?;
  • Prezentarea;
  • Activitatea ulterioară.
  1. Al șaisprezecelea capitol-După o lansare reușită…dezvoltarea afacerii tale

Penultimul capitol al cărții se axează pe menținerea afacerii. Pentru început sunt prezentate problemele principale ale întreprinderii,apoi strategia de extindere și noua noastră activitate.

În cuprins este vorba de cultura companiei,dezvoltarea noastră ca manageri și firma noastră,plus consultanții.

Către finalul capitolului,autorul evidențiază declarația noastră de misiune.

  1. Al șaptesprezecelea capitol-Denumiri,adrese și site-uri

În ultimul capitol al cărții  “Cum să începi o afacere de succes” scrisă de Michael Morris,autorul ne oferă câteva anexe:

  1. Exercițiu de bugetare – Yule Fuel Company;
  2. Ajutor pentru mici întreprinderi;
  3. Glosar;
  4. Comparație de costuri cu impozitele și asigurările – persoană fizică versus societate cu răspundere limitată;
  5. Câteva slide-uri utile;
  6. Index.
Facebook
Twitter

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *